sábado, 17 de marzo de 2012

VISCA GAL.LES!!!!

Em confeso emocionat. És un gran dia. La sel.lecció de rugby de Gal.les ha guanyat el 6 Nacions. Pels amants del rugby él 6 Nacions és un torneig molt especial. Jo ja el seguia de petit a la tele. ¿Què va aconseguir convertir aquest esport en una cosa especial? Suposo que un conjunt d´elements. El primer és el joc; no és un conjunt de bèsties corrents darrere una pilota. Té les seves estratègies i el què en cada acció. És un esport de conjunt, de fer pinya (les temudes melés) on cadascú té una feina i una posició al camp, un deure que complir, però on tots s´ajuden davant l´adversari. Em va agradar també això: el que tens davant no és l´enemic, és l´adversari. I per tant, quan ha acabat el partit, tots se´n van junts a fer unes pintes plegats. Ja em direu quan esports fan això!. Un antiga dita anglesa diu que el futbol és un joc de cavallers jugat per vilans i el rugby és un joc de vilans jugat per cavallers. La següent cosa que em va sobtar va ser el respecte: tothom acata la decisió dels àrbitres, tant els jugadors com el públic. Aquest és molt respectuós i es dedica a animar al seu equip, no a increpar als altres.
Ja heu vist el què. Ara, ¿per què el meu equip és Gal,les? Perquè són els pobres. Jo sempre tinc un punt que em surt de justícia i de reivindicació dels oprimits. I aquí està Gal.les, la maltractada, la de terra de miners, la que tothom creu que són els que no han pogut anar a la anglesa, la mà d´obra barata que alimenta les fortunes. Doncs aquí hi són, ben orgullosos d´ells mateixos. La selecció galesa de rugby proclamada vencedora del Sis Nacions, el torneig més prestigiós del món, guanyant a la gran França per un ajustat 16-9 en la cinquena i última jornada. A més ha aconseguit el Grand Slam, trofeig per qui gunya tots els partits del Sis Nacions. Ahí es nada! Visca Gal.les!! Rwyt ti fawr!!
Au siau

No hay comentarios:

Publicar un comentario