miércoles, 21 de marzo de 2012

Continuem perduts a l´ensenyament

Al Saló d´Expodidàctica s´han presentat una sèrie d´elements que intenten explicar-nos com seran les aules del futur. D´entrada tenim per exemple un inhibidor de mòbils per evitar que els nens puguin fer servir els aparells. També tenim un aparell per identificar la marca dactilar i saber on està el nen, si ha anat o no, qui és qui. O l´armari on es pot guardar el portatil i carregar-se mentre estigui a dins, amb un pany especial. Sí també sembla que han fet algun avenç en les pissarres interactives. Si seguim així d´aquí a no tant començarem a parlar dels professors robots, dels apunts vius, de la implantació de xips de control o de xips que al llarg de la nit vagin fent el repàs a la nostra memòria,etc,etc,etc. ¿Però home, quan parlarem de l´énsenyament? Perquè clar, suposadament portem als nostres nens, per formar-los. Perquè vagin adquirint al llarg del seu període d´aprenentatge una sèrie de valors, de coneixements que els portin a ser persones formades. El primer, persones; el segon, formades; i que amb aquestes dues premises comencin a aprendre a defensar-se en una vida que no els donarà res fàcil (bé, a alguns sí, com sempre). És important que els nostres polítics entenguin el valor i la importància de l´ensenyament. Del que significa per la societat apostar o no per intentar generar un bon ensenyament. I ja que ells no ho veuen, que ho vegin els col.legis, que apostin per una bona educació. En sortirem tots guanyant, però "mucho me temo...."
Deixem de fer ginys de control, i invertiem més en millorar el nostre nivell educatiu, que falta ens fa, renoi!
Au siau

No hay comentarios:

Publicar un comentario