L´any passat va causar força comentaris un anunci de Campofrío pel Nadal, on el desaparegut humorista Gila compartia espai i somriures amb altres grans humoristes del panorama nacional. Vist el ressó que va tenir, aquest any l´empresa Campofrío ha decidit apostar per aquesta línia i fer un anunci destacant valors que omplen d´orgull i animar a tots a tenir molt present una sèrie de principis que ajuden a disfrutar de la vida. Surten cares conegudes com Malú, Luis del Olmo, Candela Peña, David Ferrer, Iñaki Gabilondo, David Summers, Chus Lampreave o Enrique San Francisco. Tots al voltant d´un únic protagonista, Fofito. Amb el títol "El Currículum de tots", tota la gent que surt intenta suggerir a Fofito quins aspectes ha d´incloure al seu currículum. En el fons, és el currículum de tothom. Així es parla de la solidaritat, el treball en equip, la creativitat, el ser valent, tenir humanitat, ser positiu,etc. Una oportunitat també per animar a la gent en un moment en què ho necessitem.
Jo no he vist l´anunci encara, però faré per veure-ho. Estem en un temps tan complicat, que calen emocions. Emocions de veritat que a més, segur sabrà transmetre Fofito. A mí sempre m´ha traslladat tendresa i reconeixement. Segur que com tothom ha de tenir coses que potser no formen part del nostre peril ideal. Però m´ha traslladat una sensació de treball, de feina, de aneguet lleig del grup, de bona persona, que el fa especial. Tant de bó que triomfi i repercuteixi en ell per bé.
Alhora també m´agradaria fer una última reflexió. Aquests anuncis de cap d´any o Nadal en què es fa tot una mica més maco, tothom és molt bó, s´aprofita per donar uns missatges de pau i amor, i se n´aprofiten de la nostra vulnerabilitat per deixar-nos a punt del psicoanalista, estan molt bé. Però millor seria que tota aquesta tendres i amor per la família, per la feina, per la solidaritat amb els altres, etc. fossin part de la nostra manera de ser i el corpus i principis de país. ¿Per què no posen aquests principis com a capdevanters a la Constitució, ja que són tan importants? ¿Per què no li passen l´anunci 333.333 vegades als que més tenen? Per què aquests valors només són portats pels mitjans audiovisuals en aquestes dates i no la resta de l´any? Prefereixo no saber la resposta a aquestes preguntes. Potser no cal. Preferixo restar amb la imatge virtual de Fofito, un currante, una bona persona, un home senzill.
L´anunci s´estrena a totes les cadenes el dia 24. Sort Fofito.
Au siau
No hay comentarios:
Publicar un comentario