Un informe publicat aquests diesper la Fundació Ideas que tracta de la desigualtat econòmico-social, ha confirmat la informació que la igualdtat d´oportunitats a l´estat espanyol ha retrocedit fins a nivells de 1998. L´estudi analitza diversos indicadors com l´educació, els sous o els impostos i fa evident que al 2010, la igualtat d´oportunitats arriba a un 33%, quan el 2008 era del 70% aprox. Entre els factors analitzats, està l´ensenyament i manifesta que segons Eurostat, l´estat espanyol és el país amb la taxa d´abandonament escolar més alta amb un 26,5 %, mentre la mitja europea és del 14%. En despesa social és el penúltim país del rànking. Per acabar i veure fins a quin punt estem, respecte a la desigualtat d´ingressos entre els rics i pobres, estudi que és analitzat per l´índex Gini, l´estat ha aconseguit els 340 punts, empatada amb Níger.
El 2010, el 20 % més ric de l´estat espanyol té gairabé 7 vegades més ingressos que el 80% de la resta de la població. Això ho hem d´enfilar i connectar amb els comentaris que féiem l´altre dia en relació als resultats dels estudis de Pirls i Timss de comprensió lectora, matemàtiques i ciències a primària i que eren realment no només pobres sinò pitjors que els aconseguits l´any 1995 a matemàtiques i ciències. Una dada que ens convida a la total decepció és que les qualificacions d´"Excel.lent", suposen un 1%!!. Les conclusions que l´informe manifestava en relació a la puntuació de l´estat és que la falta d´adquisició de la comprensió lectora pot conduir a dificultats en l´aprenentatge de totes les matèries i al fracàs escolar. Per arrodonir la preocupació que a les entrades anteriors del blog ja comentàvem, el sociòleg en fracàs escolar, Mariano Fernández Anguita declara textualment: "És a l´escola primària, pressumpte regne de la igualtat i l´harmonia, on apareixen ja les dificultats dels alumnes i les insuficiències del sistema. S´imposa una actuació ràpida". Però per acabar-ho, la catedràtica Elena Martín considera els informes com un toc d´atenció, ja que a primària es construeixen els aprenentatges essencials i considera que s´ha de dedicar més atenció al que passa a la primària. Ja ho vàrem comentar: a Finlàndia els millors professors, els millors professionals de l´enesenyament, estan a Primària.
A veure si algú reacciona!
Au siau
El 2010, el 20 % més ric de l´estat espanyol té gairabé 7 vegades més ingressos que el 80% de la resta de la població. Això ho hem d´enfilar i connectar amb els comentaris que féiem l´altre dia en relació als resultats dels estudis de Pirls i Timss de comprensió lectora, matemàtiques i ciències a primària i que eren realment no només pobres sinò pitjors que els aconseguits l´any 1995 a matemàtiques i ciències. Una dada que ens convida a la total decepció és que les qualificacions d´"Excel.lent", suposen un 1%!!. Les conclusions que l´informe manifestava en relació a la puntuació de l´estat és que la falta d´adquisició de la comprensió lectora pot conduir a dificultats en l´aprenentatge de totes les matèries i al fracàs escolar. Per arrodonir la preocupació que a les entrades anteriors del blog ja comentàvem, el sociòleg en fracàs escolar, Mariano Fernández Anguita declara textualment: "És a l´escola primària, pressumpte regne de la igualtat i l´harmonia, on apareixen ja les dificultats dels alumnes i les insuficiències del sistema. S´imposa una actuació ràpida". Però per acabar-ho, la catedràtica Elena Martín considera els informes com un toc d´atenció, ja que a primària es construeixen els aprenentatges essencials i considera que s´ha de dedicar més atenció al que passa a la primària. Ja ho vàrem comentar: a Finlàndia els millors professors, els millors professionals de l´enesenyament, estan a Primària.
A veure si algú reacciona!
Au siau
No hay comentarios:
Publicar un comentario