Interessant iniciativa l´anunciada per la filial espanyola de Philips. Interessant si no sabéssim que en general darrera de moltes de les idees de participació i col.laboració s´amaguen interessos mercantilistes. Malgrat tot mereix comentari, ja que Philips va presentar a Madrid una plataforma digital qu es diu “Comparteix innovació” que segons es comenta neix amb l´objectiu de crear un lloc on els professionals, organismes i el sector pugui compartir experiències i coneixement. Es diu més concretament que “La innovació no pot partir d'una sola empresa; cal promoure la innovació col·laborativa”. La directora de Relacions Externes de Philips ha manifestat que es tracta de generar debat, de proposar solucions tecnològiques en quatre àmbits: innovació urbana, innovació sanitària, innovació per al benestar personal i la innovació sostenible. S´ha dissenyat amb la intenció de que sigui fàcil compartir continguts i contribuir al projecte, amb aprenentatge i com a plataforma de sortida i creació de projectes.
També es vol que les empreses intentin aprendre dels seus clients, habilitant els mitjans per parlar amb ells. aprenent i innovant a partir del que fa molta gent. L'empresa va anunciar que el 10 de juny llançarà a la plataforma el projecte Geolocalització de la innovació, que permet als usuaris situar geogràficament iniciatives, projectes o idees per tot el territori.
Com veim la idea està bé. Experiències anteriors ens han demostrat que aquestes idees acaben finalment en el marc del benefici per la pròpia empresa, deixant molt de banda o de forma testimonial el benefici social que el títol “compartir innovació” semblaria recomanar. ¿Que és millor això que res? Sí. ¿És bó que n´hi hagi iniciatives d´aquest estil? També. Però potser estaria millor que es patrocinés des del poder social, polític i econòmic, un autèntic i real sistema per procurar fer portar a la superfície les capacitats de tothom. Hem vist notícies molt properes de com es tracta realment el camp de la innovació, del i+D, o les aventures d´alguns emprenedors, que finalment han d´exportar les seves idees o projectes per manca de suport al país. D´això es tracta. De potenciar i creure en els nostres emprenedors, com plataforma de sortir cap endavant. I això no es fa amb paraules, sinò amb fets, fent una aposta valenta per tots aquells que aporten riquesa d´idees per millorar el nostre sistema, el nostre benestar o la nostra competitivitat.
També es vol que les empreses intentin aprendre dels seus clients, habilitant els mitjans per parlar amb ells. aprenent i innovant a partir del que fa molta gent. L'empresa va anunciar que el 10 de juny llançarà a la plataforma el projecte Geolocalització de la innovació, que permet als usuaris situar geogràficament iniciatives, projectes o idees per tot el territori.
Com veim la idea està bé. Experiències anteriors ens han demostrat que aquestes idees acaben finalment en el marc del benefici per la pròpia empresa, deixant molt de banda o de forma testimonial el benefici social que el títol “compartir innovació” semblaria recomanar. ¿Que és millor això que res? Sí. ¿És bó que n´hi hagi iniciatives d´aquest estil? També. Però potser estaria millor que es patrocinés des del poder social, polític i econòmic, un autèntic i real sistema per procurar fer portar a la superfície les capacitats de tothom. Hem vist notícies molt properes de com es tracta realment el camp de la innovació, del i+D, o les aventures d´alguns emprenedors, que finalment han d´exportar les seves idees o projectes per manca de suport al país. D´això es tracta. De potenciar i creure en els nostres emprenedors, com plataforma de sortir cap endavant. I això no es fa amb paraules, sinò amb fets, fent una aposta valenta per tots aquells que aporten riquesa d´idees per millorar el nostre sistema, el nostre benestar o la nostra competitivitat.
Au siau!
No hay comentarios:
Publicar un comentario