martes, 9 de abril de 2013

Els universitaris hauran de saber un tercer idioma en acabar els estudis


Sembla que algú se n´ha adonat que els i
diomes no formen part de les prioritats a l´ensenyament en aquest país. Com sempre, quan detectem i ataquem un problema, no ho fem des de l´anàlisi i reflexió de les causes que ens porten a una determinada situació, sinó a cop de taxa, impost o imposició. En aquest cas la generalitat “imposa” el requeriment d´una tercera llengua per obtenir el títol universitari. El conseller Mas-Colell es felicitava manifestante que “D´una vegada per totes tindrem la garantia que tot estudiant universitari no tindrà problemas amb els idiomes”. ¿Com es farà? Doncs l´estudiant haurà d´acreditar el títol del First Certificate i au!, assumpte resolt!. És realment inversemblant la absoluta manca de visió i de futur dels nostres gestors i polítics. És lamentable que tot el que se´ns acudeixi sigui això, quan el problema està a l´arrel, on des de les pròpies escoles es desvirtua i treu importància a les llengües. No n´hi ha cultura. No es pot aspirar a tenir un ensenyament de qualitat en un món com el nostre, global i interactiu, si d´una vegada no s´entén que llengues com l´anglès, el francès o l´alemany no formin part ja del corpus de les escoles. No queda un altre quan el dèficit idiomàtic és de la magnitud que ho és en el nostre cas. Recordem que encara no som capaçós de posar un president de país que parli ni que sigui en anglès. Ja no parlo d´idiomes de futur, perdó, de present com el xinès, el japonès o el rus. Aquest problema no el tenen en altres països que han assumit des de fa temps la necessitat de formar-se i conèixer per poder comunicar-nos millor i per aprofitar les oportunitats econòmiques i socials del que suposa parlar altres idiomes. Això, no es fa amb un First Certificate i punt. Això ha de ser impulsat des de la base amb un acord de pais que posi de forma clara els nostres joves com a pilars de la societat, i no com fins ara, un nombre estadístic d´estudiants amb més carències.
Després de despreciar de forma sistèmica i sistemàtica les humanitats, i en una burla a tot el personal, el conseller va aprofitar per dir que “Estaria bé que tinguéssim més estudis d´aquest tipus”, en referència a les assignatures d´humanitats. Per higiene semántica, preferixo no comentar aquestes doloroses paraules, no sigui que faci un estropici.
Au siau!

No hay comentarios:

Publicar un comentario