El món de la cultura també ha d´adaptar-se a les noves tendències, hàbits i canvis que pateix la nostra societat. Amb nous sistemes de reproducció i distribució en aquesta era digital i de regnat d´Internet, es porten a terme noves pràctiques algunes que aprofundeixen en el canvi social i de consum actual, i d´altres que es mouen en sentit contrari, com intentant recuperar valors i principis d´altres èpoques, més pures i naturals. Al sector editorial, tan trobem les noves tendències amb els llibres digitals, e-books, com petites editorials que es dediquen a productes molt especialitzats i que fan servir imprentes com les que ja no es fan servir (un exemple, Atembooks). Al cinema, la crisi de públic a les sales és evident, mentre augmenta el nombre de persones que veu films on line (a plataformes d´arreu). A la tv, la qualitat és millor ni comentar-la. Però ja és una realitat el veure cada vegada més la tv per ordinador. També a alguns festivals com el In-Edit tenen un canal de tv on line i d´altres festivals com Márgenes existeixen a la xarxa. Al món de les arts molts artistes s´han apuntat a les noves tecnologies, uns per creença i altres per necessitat; això ha portat a crar noves eines, llenguatges i experiències. Al món de l´espectacle la conjunció d´aplicacions tecnològiques als escenaris o la seva immersió en formats digitals in live per ordinador, no sorprenen ja. Què haurem de dir del món de la música, on ja ningú és ningú si no estàs directament a la xarxa sigui a la plataforma, format, o xarxa que vulguis. Alguns segells discogràfics són ara promotors musicals independents que combinen la promoció d´artistes, el management i actes musicals tot alhora. Al món de la literatura també, les biblioteques i els arxius digitalitzen les seves fonts, per ser consultades a la xarxa i els filòlegs es dediquen a projectes de visualització de dades, dromoart.
Tot això que acabem de veure no és ni una micro part del que es cou a la cuina de la xarxa. Veurem moltes més innovacions i ens haurem d´adaptar també a noves formes i conceptes de compartir la cultura, de crear-la i de distribuir-la, per fer d´ella, allò que realment és: quelcom innat al ser humà, quelcom universal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario