El filòsof i assagista Francisco Fernández Buey ha mort a Barcelona als 69 anys. Va destacar per la seva lluita antifranquista i va militar al llarg de molts anys al PSUC. Nascut el 1943 a Palència va estudiar filosofa a la Universitat de Barcelona (UB), d´on va ser expulsat per la seva activitat antifranquista. Va ser professor a l´UB des de 1972 i el 1993 nomenat catedràtic de Filosofía Política a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Joan Herrera, ha destacat que es tracta d´un referent dels intel.lectuals d´esquerres.
Diuen d´ell que va ser una excel.lent persona, un filòsof com pocs, amb un privilegiat cervell i professor inoblidable, mestre d´estudiants i ciutadans, fill de l´herència de Gramsci i persona compromesa amb les causes socials. Va pensar, va lluitar, va estimar, va ajudar i va combatre.
Reprodueixo una nota que va deixar el 9 de maç passat a un periodista:
"Gracias, Salva. Sí, leí la carta de la hija de D.Ch. [Dimitris Christoulas]. En El País de hoy sale un buen artículo de Almudena Grandes sobre el asunto. Ya la noticia del suicidio, con la nota que dejó, me conmocionó. Y realmente es uno de esos acontecimientos que hacen pensar en cosas en las que casi nunca pensamos: es la misma Grecia de la que estaban enamorados los alemanes cultos de todos los siglos... pero también son los mismos Irak e Irán, donde nacieron casi todas las leyendas importantes de la historia de la humanidad. Pues bien: fuera del euro, fuera de Europa, fuera de la historia universal... Y alguien tiene que matarse para decirnos con su muerte algo así como que esto es la vieja dignidad de los siglos olvidados. Parece que tenían razón los marxistas que decían que el capitalismo niega por completo la historia... "
Una pena la seva desaparició.
Au siau
No hay comentarios:
Publicar un comentario