La crisi castiga a bona part d'Europa i dibuixa un nou perfil de l'educació superior. Mantenir un bon nivell de qualitat en l'educació en un moment de reducció de fons públics, i buscar una sortida professional als milers d'estudiants que es graduen cada any són reptes que afronten les universitats europees. Maria Helena Nazaré és presidenta de l'Associació Europea d'Universitats i reflexiona sobre el tema. Molts estudiants que han acabat les seves carreres o els seus postgraus han de marxar a altres països a buscar treball. En el camp de la recerca, hi ha un problema d'accés al coneixement. Cal permetre que els investigadors tinguin accés a dades i estudis que són de preocupació mundial. Europa està vivint un dels seus pitjors moments financers i porta als Governs a retallar també en educació superior. Les retallades afecten més als països del sud d'Europa, on en molts casos ronda el 10% de baixada. Això està provocant que la tradicional bretxa entre nord i sud s'expandeixi encara més. L'educació és una estratègia a llarg termini. Es pot suportar una retallada breu i de forma molt acurada, però si es produeixen any rere any, es destruirà el sistema d'educació superior. No hauria d´afectar als laboratoris. En el nord hi ha molts països en què les universitats són gratuïtes o gairebé gratuïtes. L'accés a la universitat ha de dependre de l'habilitat de l'alumne, i no de la seva capacitat econòmica. Els estudis demostren que com més elevada és la qualificació i l'educació de la població, més desenvolupat serà el país, i els Governs haurien de ser conscients d'això. Aquest és el panorama dels estudiants. Anem bé!
Au siau!
Au siau!
No hay comentarios:
Publicar un comentario