Destaca un nou concepte del que de mica en mica anirem sentint parlar cada vegada amb més força: l´internet de les coses. L'Internet de les Coses consisteix que les coses tinguin connexió a Internet en qualsevol moment i lloc (quina por!!). En un sentit tècnic consisteix en la integració de sensors i dispositius en objectes quotidians que queden connectats a Internet a través de xarxes fixes i sense fils. El fet que
Internet estigui present a tot arreu permet que l'adopció massiva d'aquesta tecnologia sigui més factible. Sentiu bé el concepte;: adopció massiva. Donat la grandària i cost els sensors es podran integrar en llars, qualsevol mena d´objectes, llocs de treball, indrets públics de tota mena, etc. Qualsevol objecte serà
susceptible de ser connectat i ser detectat per la xarxa. Per acabar-ho d´abobar, el internet de les coses implica que qualsevol objecte doncs, és una font de dades, transformant la intimitat, les dades personals, les estadístiques d´empresa, la forma de veure els negocis, etc. Amb l'adquisició de Nest Labs, una de les companyies destacades en l'automatització de la llar, Google comença a prendre posicions amb a l´internet de les coses. El nou mercat gira entorn una oferta creixent d'objectes connectats a la xarxa i capaces de percebre, processar i comunicar dades entre ells. És una aposta estratègica per un mercat que pot ser enorme. Com a exemple, Nest fabrica detectors de fum connectats, termòstats intel·ligents per controlar la temperatura a la llar, registrant els costums de l'usuari i per tant, si la llar està o no habitada,etc. S´observa així que els moviments dels gegants de la indústria i la comunicació van més enllà que l´oferiment de serveis. És un pas previ a la sembla propera revolució al món de les noves tecnologies. El potencial per comercialitzar milers de milions d'objectes capaços de percebre i processar dades, i transmetre informació és inabastable. Aquestsegment beneficiarà a les companyies que produeixin aquests objectes físics i a totes les empreses que fabriquin aplicacions. Els beneficis econòmics que tot això pot portar són difícils de quantificar. El repte passa per no perdre terreny en un mercat on el canvi i la innovació són constants. I l´home? On quedaran els interessos de les persones? Haurem de renunciar de forma decidida a la comunicació? De moment ja n´hi han força estudis de l´alt preu que paguem per les ones i microones de totes les xarxes, conseqüències que paguen física i mentalment, i els canvis totals en el nostre valor i lloc dins la societat en què vivim. Senyors, Matrix no està tan lluny, em temo.
Au siau!
No hay comentarios:
Publicar un comentario